Merförsäljning på Hurtigruten "All we have to decide is what to do with the time that is given us." - J. R. R. Tolkien

I somras gjorde familjen och jag en fantastisk kryssning i nord Norge med Hurtigruten.

Så vacker och härligt. Kunde dock inte låta bli att notera att potentialen för merförsäljning var stor:)

Här kommer några tips:

  1. Presentera utflykterna med bilder. Utflykter ska upplevas och då behöver de ses vid presentationen.  Prata inte bara om dem, då är det svårt att skapa känsla
  2. Öppna fler barer! Det kändes inte så roligt att stå i kafeteria kön för att köpa ett glas vin:). Det fanns en piano bar, men där arbetade ingen
  3. Erbjud massage, gör ett enkelt SPA
  4. Ha en fast info tidpunkt varje dag, där ni berättar om dagen. Vart vi går, vilka utflykter som finns, vilket vin ni rekommenderar till dagens måltider etc

Detta var bara ett litet axplock. Vilka merförsäljningspunkter missar du? Hur mycket påverkar det din lönsamhet?