5 tips för att bli en stjärna på att sälja! "Intellectual property has the shelf life of a banana" - Bill Gates

Säljskolan – bli en stjärna på att sälja

 

Vi tror att de flesta vill bli just stjärnor på att sälja. Vi vill bli bättre på det vi gör, alla vill få uppnå lite stjärnglans. Tänk efter, visst har du träffat dem genom livet? De där människorna som alltid lyckas? Kanske är det bekanta till dig, kanske är det kollegor eller chefer. Människor som är framgångsrika och som på något sätt är involverade i säljprocessen. De tjänar dessutom bra med pengar på det. Vill du göra det?
5 TIPS PÅ HUR DU KAN UTVECKLAR DIN STJÄRNSTATUS SOM SÄLJARE!

  • Tips 1. Jag vill hjälpa
    Kommer du ihåg brännbollen i skolan? Du fick läge att fånga lyra, blev nervös, började schabbla och missade lyran? Just så kan det även vara på kundbesöken. Ett bra sätt att vaccinera sig mot det är att inta attityden ” Jag är här för att jag vill hjälpa dig”. På så sätt undviker du att bli för mycket av nasare (som ju ingen vill vara) och att endast prata om dig själv.
  • Tips 2. Spänn bågen
    Att sälja handlar mycket om självkänsla och att våga. Se på idol, de som går vidare är de som vågar sjunga ut och testa sin gräns. Smyg inte utmed vägen, ta plats och driv ditt budskap, din kund och ditt möte.
  • Tips 3. Bottna i BUDSKAPET
    Ingen vill ha att göra med ett vindflöjel. Våga stå för det du tänker, tycker och säljer. Kunskap är lösningen, se till att du är bäst på det du gör, representerar det i dina ögon det bästa. Då förmedlar du känslan till kunden, blir tydlig och stark i ditt budskap.
  • Tips 4. Tänk sälj och Ett brett kontaktnät är A och O
    När säljer du egentligen? Hur många kundbesök gör du? Någon berättade att en säljare tillbringar mycket lite tid i direkta säljaktiviteter ute hos kunden. Då kan man ju tänka sig hur sällan alla vi andra, som även har andra uppgifter i vårt dagliga värv spenderar på traditionella säljaktiviteter. Därför leta säljtillfällen överallt och bygg ett stort nätverk. Du kan leva väl på ringarna på vattnet. Kom ihåg, du måste vara bäst alternativet är sämst och det lär du inte sälja på. Allt som ligger i mitten, glömmer vi.
  • Tips 5. 2/3 dels regeln
    Vem ska prata mest i ett möte? Kunden förstås, gör en check när du har genomfört ditt möte. Höll du 2/3 dels regeln? Och då menar vi att det är kunden som ska prata 2/3 delar, inte du.

VILL DU VETA MER ELLER GÅ STORA SÄLJSKOLAN? KONTAKTA OSS


Hej! Jag hoppas att du gillar min hemsida?

Vill du ha mitt Nyhetsbrev? Ca 6 gånger om året kommer du att få intressanta, inspirerande och påtagliga tips

Anmäl dig till nyhetsbrevet | Läs nyhetsbrev