Det krävs en viktig sak för att kunna ta betalt "Nothing is impossible, the word itself says 'I'm possible'!" - Audrey Hepburn

För att kunna höja sin priser krävs en väldigt basic och banal sak:

Att du är bra på det du gör!

Härom veckan fick jag uppleva ett exempel på en som inte riktigt tycks ha fattat sambandet!

Jag ska vara med och föreläsa på en stor konferens med 60 föreläsare, i parallella föredrag. Jag skickade  in bla följande text för en föreläsning kring ”Att ta betalt”:

”Tycker du att ditt erbjudande är värt mer och vill höja dina priser? Upplever du det svårt? Har du funderat på hur kan du paketera och ta betalt för dina produkter och tjänster? På föreläsningen kommer Du att få tips på hur du kan göra det! Du kommer få vet hur du ökar ditt affärsmässiga självförtroende, konkreta råd på hur du driver din affär genom hela säljprocessen med fokus på tre saker: 1. Skapa win/win 2. Öka kundnyttan 3. Genom det höj dina priser! Att bli en skicklig affärsman eller kvinna kan du lära dig precis som allt annat i livet. Känner du dig säker, då lyckas du. Livets olika delar går inte att isolera. Affärsmässigt självförtroende sträcker sig så mycket längre än till själva affären. Det handlar om tre områden: Attityd, Kunskap om affären och Målfokusering. På ett medryckande och konkret sätt visar Karin hur du kan bli säkrare i din affärsroll och genom det ta kommandot över ditt liv”

Detta var reaktionen från hen som var ansvarig för att sätta ihop hemida och broschyr från bla mitt inskickade material

”TACK för tanken och texten om din föreläsning. Precis vad jag behövde:)”

Då blev jag glad förstås!

Men det är inte poängen med detta inlägg.

Hen var anlitad för att ansvara för evenemangets hemsidan, redigera och lägga in texten från oss föreläsare. jGrejen var bara det att när jag läste min text på hemsidan, så var den full av stavfel (ännu fler än de som jag själv stg för:)) och dessutom var mitt namn, som ju även är mitt varumärke felstavat…

Kvalitet av hens arbete levde inte upp till förväntan jag och även hennes uppdragsgivare hade. Pris och kvalite måste gå hand i hand, annars blir det svårt att höja priset. –


Hej! Jag hoppas att du gillar min hemsida?

Vill du ha mitt Nyhetsbrev? Ca 6 gånger om året kommer du att få intressanta, inspirerande och påtagliga tips

Anmäl dig till nyhetsbrevet | Läs nyhetsbrev